Olt de Val de l'Arc

Prima alba e primi passi nel 2017

Happy new year
2016 ended in Posa Puner mountain hut with Trail Hunters, eating a lot of food and drinking the same amount of wine. 2017 started with a splendid dawn on Veneto plain and then... a hike on the grassy ridge that connect Mount Cesen with Mount Visentin.
Il 2016 è finito al rifugio Posa Puner con i Trail Hunters, mangiando un sacco di cibo e bevendo la stessa quantità di vino. Il 2017 è iniziato con una splendida alba sulla pianura veneta e quindi... con una camminata sulla dorsale che collega il Cesen con il Visentin.
Dolomites seen from Mount Prenduol
The highest elevation is a rolling hill: Mount Prenduol. I had never heard about it, it's not a summit or a peak: it's a pasture, but it was on my path to the Olt de la Val de l'Arc (vault of the valley of the arch), a strange geologic formation with a story linked on the boundaries between two municipalities.
La più alta elevazione è un colle rotondeggiante: Monte Prenduol. Non ne avevo mai sentito parlare, non è una cima o una guglia: è un pascolo, in ogni caso era sulla mia strada per l'Olt de la Val de l'Arc, una strana formazione geologica con una storia legata ai confini fra due comuni.
Sign
Olt de la Val de l'Arc
Old writings on the arch / Scritte confinarie sull'arco
What else: Happy new year
Cos'altro: buon anno

Commenti